maandag 28 augustus 2017

Zwaluwstaart mal zelf maken

Het idee is om zelf een kist te maken waar ik mijn bovenfrees samen. Voorlopig zou ik zowiezo enkel de mal voor zacht hout kopen, ik ga toch . Zwaluwstaart Freesmal - Woodworking. Houtbewerkersforum aug.


En hoe je deze met behulp van een stappenplan zelf kan maken.

Een mal van afvalhout in de hoek van de staart en met stops aan beide kanten helpt bij het . Je moet er zelf maar even voor gaan zitten puzzelen en schetsen. Kopshout verbinden mrt. Beide werkstukken kunnen tegelijkertijd worden geklemd. Dit is nodig voor het maken van een precisie verbinding.


Materiaal mal : aluminium. Standaard zwaluwstaarten : mm. Kleine zwaluwstaarten : mm.

Te gebruiken bij: (boven)frezen. Ik zag dat deze zwaluwstaarten worden gebruikt om meubelen…. Versie A: Stalen mal geschikt voor het maken van verbindingen tot 20mm dik materiaal met 17mm kopieerring.


Wim Drost stuurde me de PDF van de handleiding. Om zwaluwstaart verbindingen te maken heb je wel een mal nodig. De beste zwaluwstaart mal ter wereld. Leigh heeft het maken van houtverbindingen gemakkelijk gemaakt in elk opzicht, door middel van zeer grondig . Virutex mal voor zwaluwstaart verbindingen PL11. Klik hier en bekijk of deze mal geschikt is voor uw bovenfrees.


Set bestaat uit aluminium rail van meter en 3x houten mal inclusief. Trend CDJ3is een freesmal voor het frezen van een zwaluwstaart verbinding. Naast de mal voor het scharnier kun je ook van de freesmal zwaluwstaart. Dit zal het werken ook een stuk eenvoudiger maken. De zwaluwstaartverbinding kan het beste worden ingezet voor het maken van.


Meer over het zelf maken van de verbinding en wat je ervoor nodig hebt lees je. Deze mal heeft veel weg van een kam en heeft gleuven op plekken waar de .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts