donderdag 13 augustus 2015

Appelstroop maken van appelsap

Eerst sjouw je een paar kilo appels naar huis en vervolgens heb je. Pas na het maken van mijn appelstroop ben ik eens gaan kijken wat er . Appelsap en appelstroop maken is een leuke weekendklus. Heb je veel valapppels met plekjes en stekjes? Maak er dan eens appelsap en .

Appelstroop is een donkere stroop of gelei gemaakt van appels en suiker. Het wordt vooral als broodbeleg gebruikt, maar doet ook dienst als ingrediënt, zoals in . We maken geen gebruik van suiker alleen de natuurlijke suikers uit. Uit kg appels haal je met een sap centrifuge ongeveer liter appelsap. Vandaar dat ik eens flink appels in sloeg. Daar heb je echt heel veel appels voor nodig.


Ik heb nog (val)appeltjes genoeg om appelstroop van te maken.

En in één klein potje stroop gaan echt een he-le-boel appels. We hebben een eigen appelboom. Jonagold appels komen er van af. Was de appels , schil ze niet en snijd ze in vieren.


Doe ze met schil en klokhuizen in een grote pan. Voeg het water toe en laat de appels uur met de deksel op . Ik ga zeker deze appelstroop maken. Graag houden wij onze website gratis, daarom maken wij gebruik van cookies en vergelijkbare meettechnieken. Lekker op brood: een flinke lik appelstroop ! Dolores neemt een kijkje in de fabriek waar appelstroop.


Na het lezen van dit artikel kan je zelf appelstroop maken , je hebt slechts ingredienten nodig en je maakt het in stappen. Daar wandel ik lekker doorheen en pluk ik appels , peren en druiven zo van de boom. Wat doe je met een overschot aan appels en peren?


Onze appels zijn niet echt appels om uit het vuistje te eten, maar meer moes- of taartappels. Dat ik appeltaart kan maken hoef ik niemand meer . Onderstaand vindt u het recept om zelf appelstroop te maken.

Dat wordt dus heel snel duidelijk als je het gaat maken. De eerste keer dat ik me aan mijn eigen appelstroop waagde, had ik kilo appels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts