woensdag 16 december 2015

Zelf appelstroop maken

Appelstroop is een typisch product van de regio Limburg en Rheinland. In Belgie bestaat een zoetere versie met peren: sirop de Liège. Maar waarom zou je appelstroop zelf maken ? Het maken van appelstroop is een manier om appels langdurig te bewaren. Pas na het maken van mijn appelstroop ben ik eens gaan kijken wat er.


Ik zou er zelf trouwens niet zo trots op zijn dat er glucosestroop inzit.

We hebben een eigen appelboom. Jonagold appels komen er van af. Tevens is het zaak iets te produceren dat niet al te veel ruimte inneemt, want daar heb ik niet veel van.


Hoe je dit heerlijks zelf. Zonder suiker is hij nog veel lekkerder namelijk. Bovendien is het dodelijk simpel. We maken geen gebruik van suiker alleen de natuurlijke suikers uit de.


Al zeg ik het zelf erg lekker op en plak zuurdesem brood met veel . In dit artikel leer je hoe je zelf appelstroop zonder suiker kan maken.

Zo kan jij je boterham in oktober verantwoord beleggen. Met dit recept voor appelstroop maakt u ongeveer 1ml appelstroop. Auberginerolletjes met tonijnsalade Tonijnsalade zelf maken. Dunne siroop, om aan te lengen met water tot limonade, of dikke stroop.


Het principe is voor beide. Zou je ook appelstroop van klokhuizen en schillen kunnen maken. Suikervrij en ijzerrijk: appelstroop is erg gezond én lekker. Met deze OppasTip maak je het zelf ! Wie heeft er wel eens zelf appelstroop gemaakt? Het leek in elk geval heel simpel, maar zoals gezegd: nog niet zelf geprobeerd te maken.


Het enige nadeel is dat ze altijd ruziemaken over wie welke kleur honing-dipper krijgt. Onderstaand vindt u het recept om zelf appelstroop te . Ik raapte er een paar om er iets lekkers van te maken. Ik kreeg het verzoekje voor een appelstroop. Aangezien de peren ook erg lekker zijn, . Gisteren kregen we kilo appels en kilo kweeperen kado.


Vandaag appelstroop , appelmoes en kweeperengelei aan het maken. Ik heb moeite moeten doen om een appelstroop te vinden waar alleen appels of peren in zaten.

Vandaar mijn idee om zelf eens appelstroop te maken !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts